sâmbătă, 15 ianuarie 2011

O alianţă strategică în industria cafelei

Tata Coffee şi Starbucks au semnat un acord de principiu numit Strategic Alliance pentru dezvoltarea brandurilor în India. Cele două companii urmăresc colaborarea în vederea identificării resurselor de distribuţie a cafelei şi a procesului de prăjire a boabelor de cafea de cea mai bună calitate, iar acordul va sprijini intrarea pe piaţa indiană şi a operaţiunilor brandului Starbucks.
Tata Coffee ese unul din liderii din regiune care furnizează cafea boabe premium arabica şi conform înţelegerii cafeaua va fi prelucrată şi prăjită la fabrica Tata Coffee din districtul Coorg al Indiei. În plus Tata şi Starbucks vor căuta împreună modalităţile de extindere segmentului de retail al Starbucks în asociere cu marile magazine de tip outlet şi hoteluri.
“India este una dintre cele mai dinamice pieţe din lume, având o cultură diversă şi un potenţial imens”, a spus Howard Schultz, preşedintele Starbucks Coffee Company. “Acest acord reprezintă primul pas al intrării noastre în India. Ne concentrăm pe explorarea resurselor locale şi a posibilităţilor de prăjire a cafelei cu ajutorul miilor de fermieri din ecosistemul Tata.
Credem că India poate deveni o sursă importantă de cafea, atât pentru piaţa locală, cât şi în regiunile internaţionale în care Srabucks are operaţiuni”.  R K Krishnakumar, preşedinte al Tata Coffee a declarat “Urăm Starbucks bun venit pe piaţa din India pentru experienţa unică oferită de magazinele sale şi pentru angajamentul faţă de societate, valori pe care noi le apreciem”.
Tata Coffee, cu unităţi de producţie, prăjire şi măcinare de cafea Arabica răspândite în mai multe districte din Sudul Indiei, a furnizat în trecut boabe de cafea premium pentru Starbucks şi acum construieşte structura pentru o colaborare de lungă durată. Tata Coffee are cea mai mare plantaţie din Asia, este al III-lea exportator de cafea instant din India şi exportă cafea verde în ţări din Europa, Asia, Orientul Mijlociu şi America de Nord. În 2006, Tata Coffee a achiziţionat compania Eight 'O Clock Coffee, unul dintre liderii pieţei cafelei pe segmentul retail în Statele Unite, pentru suma de 220 milioane dolari.


semnat A4f.ro
sursa:horeca.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Parearea voastra conteaza.