vineri, 27 august 2010

10 trenduri în sectorul fast-food şi gustări pentru 2010

Food Channel a anunţat principalele trenduri în sectorul fast-food şi gustări în cadrul raportului publicat în colaborare cu CultureWaves, Mintel International şi International Food Futurists. Trasarea acestor direcţii are ca scop să inspire oamenii să mănânce sănătos şi prezintă consumul de alimente în zilele noastre când băuturile energizante şi suplimentele nutritive au luat locul mâncării, iar oamenii nu mai au timp să mânânce într-un cadru special amenajat.

Potrivit editorilor foodchannel .com, principalele 10 trenduri sunt:
1. Chip and Dip 2.0. Diferitele sortimente şi arome de cipsuri dau consumatorilor posibilitatea să mănânce ceva rapid, iar sosurile în zilele noastre tind să fie mai sănătoase, mai picante şi deseori sunt servite calde.


2. Small and Sensational. Oamenii consumă mai mult şi mai des gustări bogate în proteine ca înlocuitor al meselor principale ale zilei. Produsele servite rapid, de genul Steak ’n Shake şi Big Mac de la McDonald’s, sunt preferate de consumatorii aflaţi în criză de timp.


3. The Drink Shift. Acest trend se referă la ideea de “produse sănătoase” a băuturilor din fructe sau antioxidanţi. Se constată o schimbare de ierarhie, locul produselor de tip cola şi băuturile energizate a fost luat de ceaiuri, limonade, ape fructate şi băuturi carbogazoase din fructe cu arome diverse. Tendinţa este aceea de îndepărtare a consumatorilor de băuturilor pe bază de siropuri cu concentraţie mare de fructoză şi întoarcerea lor la zahăr.


4. Goin’ Nuts. Obiceiurile de consum a gustărilor include în prezent şi alunele şi proprietăţile nutritive ale acestora. Se discută mult despre cât de bune suntr alunele pentru organism, combinarea acestora cu fructele şi alunele prăjite.

5. Fructele: The Low-Hanging Snack. Trendul este acela al consumului în majoritate a unor noi tipuri de fructe şi redefinirea surselor de provenienţă a acestora, căutate fiind fructele produse local. Cand vine vorba despre fructe proaspete, oamenii sunt dispuşi să cheltuie mai mult, iar principala gustare a generaţiei tinere sunt fructele proaspete.

6. Cruising the Bars. Frecventarea Granola bar este soluţia acceptabilă pentru o gustare în grabă, aceste localuri oferă acum şi produse lactate dietetice, fără grăsime, gluten, soia, colesterol, organice etc.

7. Sweet and Salty. Până nu demult, singura metodă prin care se puteau consuma gustări dulci combinate cu sărate era atunci când consumatorii aveau poftă de dulce sau sărat. Acum această barieră a fost trecută, astfel covrigeii săraţi se mănâncă cu Nutella sau Finetti şi fructele, popcornul cu sos de ciocolată şi gemuri de fructe. Astfel opţiunile şi preferinţele consumatorilor au crescut.


8. Yogurt, Redefined. Noul trend standard al iaurturilor este valoarea nutritivă şi sănătoasă a acestor produse. Iaurtul grecesc este considerat unul dintre cele mai sănătoase alternative de gustare. Iaurtul islandez a intrat şi el pe piaţa gustărilor, iar magazinele cu autoservire, care comercializează diverse sortimente de iaurt, au început să împânzească Europa.

9. Bodaciously Bold. Aromele îndrăzneţe au devenit normalitate şi satisfac dorinţa de neconvenţional a consumatorilor. Astfel cum se explică cipsurile cu arome combinate, ciuperci cu smântână şi mărar sau cele cu gust de friptură la grătar cu rozmarin sau carne afumată.

10. Nostalgia’s New Again. Gustările devenite tradiţionale, precum plăcinta cu brânză şi covrigul cu mac, care au rezistat pe piaţă atât de mult timp, chiar dacă au avut concurenţi renumiţi şi numeroşi trebuie să ocupe un loc de cinste în multitudinea de gustări din zilele noastre.

sursa: horeca.ro



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Parearea voastra conteaza.